Itaalia al okt 2019 (vol. 1)

Ciao ciao!

Sügisene Itaalia grupp on saabunud Nicoterasse. Meid tervitas oktoobri kuule ebatavaliselt soe õhk. Korterisse jõudnult külastas meid peagi Salvatore (projekti koordinaator), kes tõi meile oma ema küpsetatud ahjupastat, salatit ja vett. Pärast sööki tutvusime üürikorteri puudustega ning asusime koheselt vajalikku nimekirja koostama. Korteris polnud ühtki rulli wc paberit, puudusid pannid ning praeahi. WiFist rääkimata. Ent hommikul, kui avasime silmad, avanes rõdult imeline vaade.

Esimesel päeval külastasime Salvatorega meie töökoda ning Erasmus+ kontorit. Kuna me saime päeva vabaks pärast pikka väsitav lennureisi, suundusime hädavajalike ostude sooritamiseks kohalikku poodi. Põhjamaised heledad silmad võlusid kohalikku kaupmeest ning kohvitassi sai poest kätte poole hinnaga.

Pärast kerget lõunasööki otsustasime minna randa. Kuna Eelika on Nicoterat juba korra külastanud, oskas ta meile juhatada teed Nicotera Marinasse, ehk Nicotera mereäärsesse linna. Nautisime päikest ja veemõnusid, olenemata sellest, et kohalike jaoks on rannahooaeg tegelikult lõppenud. Liiv oli kaunis ja kuldne. Enne ränka mägironimist tagasiteel otsustasime end kosutada kohaliku jäätisega. Kui olime peaaegu poolel teel üles, tervitas meid tuttav kaupmees, Roberto, kes meile lahkelt küüti pakkus.

Järgmiselt päeval suundusime Maurizio töökotta. Esimeseks tööks oli uus köögimööbel, millega olid töötanud juba eelmised grupid. Peiteldasime, liimisime ja lihvisime. Pärastlõunal alustasid Sirje ja Kadi peeglilaua restaureerimisega. Kuna Maarja on eelnevalt elanud Itaalias ning räägib ladusalt kohalikku keelt, jätkub Mauriziol juttu kauemaks. Tänu sellele saab palju huvitavat infot tema tööeetika ning Nicotera eluolu ja tavade kohta.

Meie jaoks on šokeeriv, et oleme olukorras nagu meedikud sõjas. Tuleb kasutada palju fantaasiat ning töötada olemasolevate vahenditega. Esimestel päevadel igatsesime väga oma peitleid, nihikuid ja muid tööriistu. Selle aga kompenseerib Maurizio hea huumorimeel ning hommikune ergastav espresso tema proua poolt.

Kuna ilm oli vihma suhtes armulik, ei plaaninud me pikemat väljasõitu ning nädalavahetuse veetsime koduselt kohalikku linna avastades. Koristasime, mängisime Monopoli kaarte ning külastasime kohalikku turgu.