Portugal 2019 (vol.4)

Neljas nädal Portugalis on läbi saanud.
Vastupidiselt eelmisele, on selle nädala emotsioonid positiivselt laes. Suuresti küll tänu meie
pikale nädalavahetusele Lõuna-Porugalis, aga alustan siiski nädala algusest.
Tööl jätkasid Liisa ja Kristin kummuti sahtlite kordategemist. Eemaldasime vanad ja kulunud
osad sahtlipõhjadelt, ning tegime ja liimisime uued. Asendasime puuduolevad detailid. Tänu
sellele saime sahtlid korralikult käima. Samuti liimisime mängulauale, millega esimesel nädalal
alustasime, uued kangadetailid peale. Lisaks oli tavapäraseid mööblivahatamisi jms.
Kui esimest korda oma praktikakohta külastasime, ütles Concalo, et iga kuu ühel reedel on
lõunast grill. Kuna olime reede vabaks küsinud, plaani tõttu külastada Lõuna-Portugali, siis tõsteti
see grill neljapäeva peale. Saime osa Portugali grilltraditsioonidest, mis on meie omaga väga
sarnased ja see lõpetaski seekord meie töönädala.
Silva ja Mari-Liisi töönädal algas kirjutuslaudade lõppviimistulise tegemisega ning furnituuri
paigaldamisega. Kolmapäeval algas uute kohtumajast toodud pinkide restaureerimine. Pinke on
kaks suurt ja kaks väikest. Ülejäänud nädala tegelesime pinkide logisevate osade lahtivõtmise
ning tappide puhastamise ja liimimisega. Kuna pingid olid väga halvas seisus siis jätkame
kindlasti nendega veel tööd ka järgmine nädal.
Silva poissõber saabus reede hommikul Portugali, rentis auto, broneeris meile Lagoses vanalinnas
uhke korteri Lagose ja meie vahva nädalalõpp võsiki alata! Seadsime suuna Lõuna-Portugali
poole. Väikeste vahepeatustega jõudsime õhtuks kohale.
Laupäeval käisime Lagose riffe vaatamas mägede otsast. Pilt oli imeilus ja otsustasime võtta ette
jahi-ja paadisõidu Atlandi ookeanil, et näha kogu seda ilu ka seestpoolt. Paraku oli laupäev
tuuline ja väljasõite ei toimunud, seega lükkasime plaani hoopis pühapäeva peale ja läksime
Lagose randa päikest võtma ja üritasime ka ujumise ära teha, kuid selleks oli vesi ikka liiga külm.
Pärast seda läksime linna ning vanalinnagaga tutvuma. Erinevate kohvikute-restoranide vahelt
leidsime vanalinnas ühe restorani, mis oli pärjatud 2018.aastal Michelini tärniga ja otsustasime, et
õhtust sööme seal. Tegime mõtte teoks ja saime tõelise elamuse! Piltide kaudu saate sellest natuke
osa, kuna me ei hakka siin oma menüüd üles lugema.
Pühapäeva hommikul suundusime uuesti jahisadamasse ja saime oma jahi-ning paadisõiduplaani
teoks teha. Need vaated, mida kogesime olid imelised. Enamik meist kasutas ka jahilt
vettemineku võimalust, hoolimata külmast veest ja tegi seal oma esimese supluse Portugalis.
Panen samuti lisaks seletavaid fotosid, kuna sõnadega on kõike seda raske edasi anda. Need
emotsioonid on sellised, mille kogemine paneb kõik negatiivse unustama.
Kodupoole sõites külastasime veel Silvese linnas vana mauride kindlust, mis on pärit 12.ndast
sajandist ja sellega saamegi oma suurepärase nädalavahetuse lõppenuks lugeda.
Homme algab uus nädal ja hakkame jälle tööle!