Portugal 2018 (mai) vol 1

Meie reis Tallinnast algas neljapäeva varahommikul, kust võtsime suuna Astrid Lindgreni sünnimaale. Vahepeatus oli Arlandas, kuid restaureerija peab oma töös nutikas olema ja oskama oma aega efektiivselt kasutama, seega tegime aega parajaks maalilises ja muinasjutulises Sigtuna linnakeses. Pärast päikselist linnakülastust suundusime Arlandast Lissaboni.

Lennujaamas ootas meid võõrustaja Bruno, kes meid kaugelt ära tundis. Transfeer esimesse majutuskohta läks üle Euroopa pikima silla ja sügavaima jõe. Majutuskohta jagasime kahe Poola õpetajannaga. Järgmine päev toimus Montijo linnatuur, mille lõpus maitsesime portugali traditsioonilisi küpsetisi. Õhtul sõitsime praami ja bussiga Lissaboni, et külastada meie praktikakohta AKTO’t ning tutvusime omaniku ja töötajatega.

Nädalavahetusel avastasime Montijot ning nautisime Eurovisiooni lauluvõistluse melu Lissabonis. Nägime tänavatel igasuguseid karvaseid ja sulelisi Eurovisiooni fänne. Sõitsime metrooga, mis on väga mugav ja kiire liiklemisviis. Kohtusime muidugi ühe eestlasega, kes oli oma lapsed eurovisioonile vaatama saatnud. Viimase bussiga sõitsime Montijosse tagasi, kuna praam hilisel tunnil enam ei liigu. Buss sõidab kõik kohad läbi. Seega, kaks ühes: peatuspaik ja ekskursioon.

Pühapäeva hommikul kolisime teise korterisse, kus ilmnes, et korter läheb jagamisele juba kolme inimesega. Edasi veetsime päeva meeldivalt ja kasulikult, süües lõunat kalarestoranis Andre juures. Varusime teadlikult toitu järgmiseks nädalaks nii kohalikult turult kui ka Lidl’ist.

Esmaspäeval algas töönädal kell 9.30. Montijost startisime kell 8.00. Esimesel päeval viidi meid praamile autoga ning sealt edasi läksime bussiga tööle. Tutvusime töökorralduse ja pooleliolevate projektidega. Meile anti esimeseks tööks restaureerida raamatukapi uksed. Teiste juhendamisel puhastasime uksed põhjalikult reviver’i ja atsetooniga, tegime parandusi ja valmistasime uksi ette šellakiga katmiseks. Lõunaks kaetakse laud kõigile, jagatakse toitu omavahel ja einestatakse koos nagu üks suur pere. Tööpäevad kestavad meil 18.30ni.

Teisipäeval jätkasime kapiustega, katsime uksed šellakiga, tegime vahelihvimist ning töötasime lisaks erinevate toolide kallal. Peale tööd läksime töökaaslastega parki tööväsimust maha lihvima ning jalutasime läbi imelise linna praami peale.

AKTO’s on palju erinevaid projekte pidevalt töös ning üks inimene on projekti eest vastutav, kuid kõik võivad eseme kallal tööd teha. Nii oleme ka meie erinevaid tööetappe mitmete esemete peal proovida saanud. Kolmapäeval puhastasime inglitega altaripannood ja tegime vahelihvimist.

Neljapäeval saime kolme peale päris oma projekti, milleks oli šveitslasest omaniku päevinäinud puhvetkapp. Meie eesmärgiks on see restaureerida 4 päevaga ning esimese päevaga olime kapi puhastanud reviveriga, teinud parandusi ja liiminud lahtised tükid. Töökojas on kõik väga abivalmid ja aitavad alati hea meelega, tegemist on tõeliste professionaalide ja suurepäraste mentoritega. Õhtu lõpuks on kõigil viisijupp huulil ja puusad nõksuvad lõunamaa taktide rütmis.

Vaatamata kirevatele sündmustele, meenutame iga päev hea sõnaga meie „pilvementorit“. Tervitused!