Ungari 2018 (aprill) vol 3

Nädala viimsel tööpäeval jätkasime katuse ja väikeste kabelikestega. Katus sai peaaegu valmis ja kõik kabelid esimese värvikihi peale. Pühade tõttu oli meid ees ootamas neli vaba päeva. Õhtupooliku sisustasime pika nädalavahetuse plaane tehes. Enamik meist otsustas minna Balatoni äärde Hevize, kus asuvad Ungari suurimad termid (avalik kümblusasutus). Teised plaanisid võtta osa kohalikest pidustustest ja avastada Budapesti. Laupäeva varahommikul alustasime umbes 5tunnist teekonda Balatoni äärde. Jõudes bussipeatusesse, kust pidi minema Balatoni buss, avastasime, et meil peaks vist olema eelostetud piletid bussile saamiseks. Õnneks oli bussis aga täpselt neli kohta ja me saime peale. Kohale jõudes tegime kohvikus hommikukohvi, mis oli üsna hilja peale jäänud ja otsisime üles oma ööbimiskoha. Pärast seda läksime linna uudistama ning termidesse suplema. Termid oli päris suur järveke, mille ääres suplusmajakesed ja päevitustoolid. Vesi oli üpriski soe ja mõnus. Õhtul istusime restoranis ja nautisime vaba aega. Teisel päeval käisime Balatoni järve ääres ning kastsime end korraks ka sinna sisse. Sealne vesi oli ikka juba jahedam, aga eestlasele, kes külma mereveega harjunud, täiesti ok. Tagasi otsustasime minna rongiga ja seekord ostsime piletid juba hommikupoolikul rongijaamast ära. Ülejäänud kaks vaba päeva puhkasime Szentendres ja võtsime osa kohalikest pidustustest. Jõe äärde oli püsti pandud söögi-joogiputkad ning väikesel laval esineti tantsu, laulu ja pillimänguga. Kui me õigesti aru saime, oli tegemist õllefestivaliga.

Kolmapäeval oli selle nädala esimene tööpäev. Värvisime endiselt kabelikesi. Lõuna ajal tuli välja, et Arpadil oli eelmise nädala lõpus väga kiire olnud ja meie selle nädala söögi tellimus jäi tegemata. Vabanduseks keetis ta ise meile suure potitäie väga maitsvat suppi. Meie olime rahul, sest supp oli kindlasti maitsvam, kui oleks olnud meie tellitud toit.

Neljapäeva hommikul tööpaika jõudes avastasime, et meie töövahendid olid kadunud ja me ei teadnud, mida edasi teha. Meie arust oli meil veel värvimistööd pooleli, aga tundub, et kohalike töömeeste arvates olime valmis saanud. Õnneks tuli peagi Arpadilt kõne, et me läheksime eelmise töökoha juurde rookatust panema.

Kirja pannud Merike Mets.