Ungari 2017 (vol 4)

Neljas nädal jätkus enamusele meist amfiteatri lawa taastamisega. Kuna wanas lauad ja prussid olid juba eemaldatud ja siis esialgu jätkasime nende autole laadimisega ja teise kohta transportimisega. Teisipäewal saime hakata ka alusprusside katmist puidukaitsewahendiga. Nädala keskel läks juba aukude puurimiseks ja kinnitatud prussid kaeti omakorda bituumeni kihiga, siis olid meil abis juba ka kohalikud meistrid. Neljapäewal jöudis kohale esimene lauakoorem, päewa löpuks oli peaaegu pool lawa ka walmis, kuigi kerge wärksendaw wihmasadu natuke kastis meid. Reedel toodi ülejäänud lauad, kamba peale saime needki järgatud ja prusside külge naelutatud. Pärast löunat tömbus taewas juba rohkem pilwe ning ei pääsenud me seekord kuiwade riietega. Önneks oli sae kohal telk, mis wöimaldas töö jätkamist. Meile löppes töönädal märgade riiete, aga hea tujuga, sest suur töö sai ära tehtud.
Laupäewa hommikul kolisime ajutiselt kämpingu majadesse ja jöele lähemale. Doonau rääkides, ilmselt on pöhja pool palju sadanud wöi lund sulanud, sest jöe laius tundub olevat kahekordistunud. Kui warem, nädal tagasi, sai jöe pool kämpingu aia taga kuiwa jalaga läbi, siis praegu pole see wöimalik, isegi üks kalameeste auto on weewangis. Tore on see, et kämpingu majakesed on körgel jalgade peal ja toast paistawad Doonaul söudjad, aerutajad ning laewad ja paadid.
Sel nädalawahetusel oli ka Szentendres tegus, toimusid mitmed kontserdid, ranna promenaad oli tihedalt kauplejatega täidetud, pakuti tooteid erinevatele maitsetele. Ilm oli ka suhteliselt hea, keskmiselt 15 kraadi, kuigi pilwes ja weidi tuuline. Järgmise nädala alguses lubab wihma, kuid ehk on siiski ainult pilwine ilm.

Kuna töö kõrvalt jääb piisavalt aega arhitektuurihuvilisel õpilasel ka ümbruskonnaga tutvuda, siis on võimalus sõita Budapesti ja tutvuda sealse huvitava arhitektuuriga. Budapestis väärivad kindlasti lisaks muule kaunile tähelepanu setssessionistlikud hooned. Setsessionism kui vähemusrahvuste püüe saavutada kultuurilist ja poliitilist sõltumatust sai alguse Viini 1880.aastate avangardkunstnike seas ning sidus endaga katse eemalduda 19.saj kunsti romantilisest historitsismist, kuni andis teatepulga edasi art decole.Ungaris prooviti selle raames kaugest minevikust, Transilvaania rahvakunsti julgetest värvidest, leida uusi inspiratsiooniallikaid. Ulmeliste teemade, säravate värvide ja stiliseeritud vormiga päästsid setsessionistid kunsti natsionalistide haardest ning taastasid põhimõtte “kunst kunsti pärast”.

Pildil Budapesti väljapaistvamaid setsessionistliku arhitektuuri näiteid, tarbekunstimuuseum.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s