Credits from Mobility projektiga praktikal Ungaris (30.04.–10.06.2016) vol 1

Esimene nädal Ungaris
30.04.–08.05.2016
Szentendres

Laupäeva varahommikul lahkus lennuk Tallinnast Helsingisse ning sealt mõne tunni pärast Budapesti. Sihtpaika Szentendresse jõudsime kohaliku aja järgi kell 12:30. Tutvusime oma majutusega, milleks oli laagri stiilis hostel, seejärel läksime linnaga tutvuma. Tegemist on armsa vanaaegse linnakesega, mis on ise nagu vabaõhumuuseum. Jalutasime peatänavaid mööda, sõime kohalikus restoranis lõunat ja käisime toidupoes. Tegime tähelepaneku, et väljas söömine on poole odavam, seejuures on poes toidud enam-vähem sama hinnaga kui Eestis. Pühapäeval käis osa seltskonnast põgusalt tutvumas Budapestiga ja osa jäid paigale Szentendresse.

Esmaspäeval kohtusime Arpadiga. Ta tuli meile hommikul hostelisse järgi, et meid töökohta Skanzeni vabaõhumuuseumisse viia. Arpad tutvustas meile tööruume, tegi ka ekskursiooni muuseumi territooriumil ja rääkis, mida me praktika jooksul tegema hakkame.

Tööpäevad algavad kell 9. Esmaspäeval läksime tööle jalgsi, hiljem lubas Arpad meile rattad organiseerida – töökoht jääb majutusest 4 km kaugusele. Esmaspäeval jagati meid kahte gruppi. Üks grupp puhastas telliskive vanast segust ning teine grupp tegi lubivärvimist. Järgmisel päeval gruppide tööd vahetusid – ehk esimene grupp sai nüüd lubivärvimist praktiseerida ning teine grupp kive puhastada. Arpad ütles, et nii vahetustega hakkabki töö käima, et me kõik võimalikult palju erinevaid töid saaksime proovida.

Neljapäeval eemaldasime ühelt majal lahtist mudakrohvi ning teine grupp kandis peale viimase kolmanda lubjavärvi kihi. Reedel sõelus üks grupp lahtist mudakrohvi, et see oleks segu tegemiseks õige konsistentsiga. Teine grupp aitas puutöölisi laasimisel.