Skills from Mobility projektiga praktikal Itaalias (04.04.–16.05.2016) vol 3

Kolmas nädal Itaalias
18.–24.04.2016
Rühm 1

Järjekorras kolmas töönädal jätkus juba omaseks kujunenud rütmis. Esmaspäeval ja teisipäeval töötasime toolikomplektiga. Toolidele oli vaja teha uued põhjad, täita koiaugud pahtliga ning katta toolid uue šellakikihiga. Teisipäeval muutus töökoda rahvarohkemaks – saabus teine grupp. Järgnevatel päevadel töötasime erinevate ülesannete kallal: Karin ja Päär tegelesid kirjutuslaua restaureerimistöödega, Karmeni ülesandeks oli kummuti puhastamine vanast viimistlusest ja sellele uute sahtlite valmistamine, Jaanika ja Helis tegelesid tugitoolide ja diivaniga, Kadi ja Raiko said teha tisleritööd. Neljapäeval saabusid meie kodu paralleeltänavalt ribidega rõduuksed, mis vajasid värskendust. Uste omanik tõi meile kingituseks proovida vürtsikat kohalikku vorsti – ’ndujat.

Laupäeva varahommikul viskasime seljakotid selga, korjasime tee pealt üles Karini ja Rauno ning seadsime sammud Sitsiilia poole. Kolm rongi ja praam hiljem olimegi päral imelises kuurortlinnakeses Taorminas. Kohe alustuseks täitus Pääri suur unistus – nimelt saime rongijaamast kesklinna jõudmiseks ronida mäkke 200 meetrit mööda kitsast teerada. Uudistasime linna, sõime jäätist ja suundusime hosteli poole. Ootused olid tänu linna odavaimale hinnale madalad, tegelikkus aga osutus vastupidiseks. Hostel oli väga korralik ning omanik äärmiselt meeldiv ja vastutulelik. Rõdult avanes linna (tõenäoliselt) parim vaade merele ja Isola Bella saarele. Panime kodinad maha ja läksime randa. Isola Bellale pääses vaid märgade varvastega. Tennised näpu otsas, avastasime saart. Pärast saarelkäiku istusime kivisel rannal ja korraldasime vees ulpiva pudeli pihta kiviviskevõistluse. Viis minutit pärast võistluse algust oli sellega liitunud ka käputäis kohalikke ja turiste. Ei möödunud kaua, enne kui üks meist sai pudelile täistabamuse ja sellega oligi võistlus end ammendanud. Päeva lõpetasime veel kesklinnas omajagu ringi tiirutades ning õhtusööki süües.

Järgmisel hommikul jagunesime kaheks – Karmen ja Jaanika asusid teele Catania poole; Karin, Helis, Rauno ja Päär võtsid ette matka Etna vulkaanile. Sitsiilia suuruselt teises linnas Catanias tutvusime linnaga, põletasime punase turistibussiga sõites näod ja käisime vanakraamiturul. Etnale mineku seltskond võeti auto peale kell 9 ja pärast tunni pikkust sõitu jõudsime kõige kõrgemasse autoparklasse, kust jätkasime jala. Tõusime 200 meetrit kraatrite servadele nautides imelist vaadet meid ümbritsevale kuumaastikut meenutavale Etna mäele. Võtsime kõik endale mälestuseks kaasa mõned kivimid. Pärast kraatritel käimist asusime tagasiteele Taorminasse, kust sõitsime rongiga Messinasse. Seal saime uuesti kokku Karmeni ja Jaanikaga. Käisime veidi linna peal ja siis astusime praamile ning sõitsime rongiga tagasi Nicoterasse. Jõudsime kesköösel koju ja buonanotte!

DSC_0422[1] DSC_0445[1] DSC_0447[1] DSC_0447[1]tegelikult  DSC_0538[1] DSC_0531[1] DSC_0562[1] DSCF5668 DSCF5706